Geen categorie

zelfhulpsuggesties bij emoties en (fysieke) en psychische spanningen:

Voel wat bij jou past om toe te passen.

Een leefstijl met : veel groente en fruit, voldoende water en slaap, gezelligheid, aanraking en een doel in je leven. Geniet en lach, om dit, dat en vooral ook om jezelf😁

Mediteer en/of maak gebruik van hartcoherentie via je ademhaling: 4-5 in en 4-5 uit, hulp van bijv. de respiroguide pro (bewezen) Dit helpt om je zenuwstelsel te kalmeren, uit je hoofd en buikgevoelens, in je hart te komen.

Als je je emotioneel voelt en behoeftig kan je in gedachten jezelf als kind zien, met de leeftijd die daarbij past. Plaats jezelf in gedachten op je eigen schoot en geef je innerlijk kind alles wat het nodig heeft, totdat het genoeg voelt.

Om jezelf los te maken van gebeurtenissen, plaatsen of mensen die je negatief raken kan je in gedachten draden zien die tussen dat wat v jou speelt. Deze draden mag je 1 voor 1 losknippen zodat je weer helemaal vrij bent v deze draden. Deze draden hebben niks met liefdesbanden te maken, die blijven altijd:) Wel met triggers en vervelende energie.

De wet van vergeving helpt om je weer in het reine te brengen, vergeven doe je iig al voor jezelf. De ho’oponopono heeft daar een prachtig ritueel met 4 zinnen voor die je daarbij kunnen helpen. Zeg meerdere malen: “Het spijt me, vergeef me, dankjewel, ik hou van je.”

Om stress en trauma te ontladen zodat het zich niet ophoopt in je lichaam en geest waardoor je ernstige klachten kan ontwikkelen, is het goed om jezelf te ontladen.

Naast alle “gewone” leefstijl dingen, wandelen, muziek, sport, slaaphygiene is het goed om ook de diepere lagen steeds op te schonen. Masseer jezelf en elkaar regelmatig, alleen al je voeten is een mooie stap.👣

Dit opschonen kan door te gaan staan met gebogen knieën en je lichaam te laten trillen, wiebelen, waar nodig. Het lichaam weet exact wat nodig is. Na het sporten is dit ook fijn om te doen.

Deze natuurlijke manier van ontladen, doen dieren vanzelf, wij zetten echter ons ego en bewustzijn(niet gek of overgevoelig willen zijn bijv.)ertussen zodat we onze emoties en lichaam de kans ontnemen zich natuurlijk te ontladen.

Door bewust tijd te maken om onszelf te “voelen” en hier ruimte en tijd voor te maken, krijg je juist meer regie dan wanneer je je er helemaal door laat overrompelen of steeds alles wegduwt.

Als dit trillen niet vanzelf lukt is het een aanrader om via utube of het boek van TRE (trauma releasing exercises) via de oefeningen dit proces tot stand te brengen.

Wees bewust dankbaar voor alles wat je wel hebt en voel en heb voor ogen wat je wel wilt! Hoe zou jij helemaal gelukkig zijn? 

Lukt het niet om je beleving te neutraliseren en je lichaam gezond te houden met dit ” onderhoud” zoek dan hulp bij wie goed voor je past(psycholoog, trauma/ rouwtherapeut, lichaamswerk.

De matriXmethode kan hier een fijne methode zijn als je liever niet wilt vertellen waar het overgaat en je je toch weer opgelucht wilt voelen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s